הסוף לדיאטות הקסם

הסוף לדיאטות הקסם

סבתא אמרה שכדאי לאכול רק כרוב, שכנה שלי הבטיחה שדיאטת עגבניות זה התרופה, וברחוב ראיתי מודעה על עוד דיאטה "מופלאה". מה לא ניסתי? דיאטה אחר דיאטה, ניסיון אחר ניסיון, לקיחת כדורים, הורמונים, הרעבה ועוד..." אבל... למרות הניסיונות והרצון עדיין לא הצלחתי לרדת במשקל!

למה זה קורה? מה לא טוב בדיאטות לא מאוזנות?

# טראומה לגוף- בעקבות חסרים תזונתיים שנובעים מדיאטה לא מבוקרת או הרעבה, הגוף עלול להיכנס למצב של סטרס, היפוגליקמיה, תחושת עייפות וחוסר אנרגיה. בנוסף, כשמביאים את הגוף למצב של חוסר אנרגיה, הגוף "יזכור" זאת ויאגור את האוכל לזמני מצוקה במאגרי השומן.

#נזק בריאותי- חסרים תזונתיים, חוסר בחלבון, בשומן, בוויטמינים ומינרלים אותם הגוף אינו יכול לייצר, אנמיה, אכילה אובססיבית, הפרעות אכילה ועוד מיני מחלות רבות. אצל צעירים ובני נוער הנזק עלול להיות בלתי הפיך!

אז מה כן לעשות?

קודם כל כדאי לזכור שהכול מתחיל בראש וכי אין דבר העומד בפני הרצון. אם ברצונכם להיות במשקל תקין ולהיות בריאים עליכם להקדיש לזה זמן. השינוי בהרגלי התזונה דורש מאמץ ורצון אך הוא בהחלט אפשרי.

טיפים להצלחה:

1. אל תוותרו על ארוחת הבוקר:

ארוחת הבוקר היא הארוחה החשובה ביותר של היום. לאחר צום של לילה, הגוף צריך אנרגיה על מנת שיוכל לתפקד בצורה טובה במהלך היום. בשעות הבוקר, לאחר השינה הממושכת, מופרש חומר הנקרא נוירופפטיד אשר גורם לתחושת כמיהה למתוק, לפחמימה. במידה ואנו לא אוכלים ארוחת בוקר, רמתו של הנוירופפטיד בדם עולה ויכולה לגרום להתקפי רעב במהלך היום.  התקפי הרעב יגרמו לנו לצרוך קלוריות עודפת ויקשו על הירידה במשקל.

 

2·חשבו עלות מול תועלת 

העדיפו בארוחת הבוקר ארוחה מזינה וטובה המכילה פחמימות מורכבות וחלבונים, לדוגמא, העדיפו כריך מחיטה מלאה עם גבינה לבנה וירק נוסף על פני קפה ומאפה קנוי. הסוכר הפשוט שבמאפה יתפרק מהר בגוף וייתן "קפיצה" מהירה של הסוכר בדם אך גם מהר מאוד תרגישו "נפילה" ותרצו לצרוך עוד מזון על מנת להרגיש חיוניים. אם תאכלו פחמימות מורכבות הן יתפרקו לאט בגוף, ישמרו על רמת סוכר תקינה בדם וייתנו תחושת שובע ממושכת.

3·הקפידו על שתייה מרובה- לפחות 10-12 כוסות ביום.

 

4·הרבו בפעילות ספורטיבית

פעילות גופנית הכרחית לירידה במשקל, לשריפת קלוריות, לשיפור פעולת המעיים, להרגשת רעננות, פיתוח הגוף, מניעת התקפי לב ועוד.
 

שיהיה בהצלחה ורק בריאות!

 

מאת:  מור יוניסי, יועצת תזונה ומתמחה בנטורופתיה במכללת רידמן.

 ליעוץ בנושא תזונה צלצלו 0544869727

 
 | יצחק נחמד יצחק נחמד  |  כושר בג'אמפ  |  1732 צפיות  |  Jun 25, 2013
כללי
 

תגובות

תגובות





פעולות
מחבר